DSC01835_2.JPG

Het Sunshare Team

Els Paalman, grondlegger van Sunshare

Vanaf haar jeugd liepen theater, dans en muziek als een rode draad door haar leven. Aanvankelijk deed zij deze activiteiten naast twee studies en later naast haar werk. Na een lange reis met een muziekgezelschap door Europa en Afrika maakte zij de keuze om zich volledig op de muziek te richten. De ervaringen van haar vroegere werkzaamheden, waar samenwerken, didactiek en het motiveren van mensen centraal stonden, combineert zij nu met haar muzikale en creatieve aspiraties. Als dirigent weet zij als geen ander de juiste snaar te raken en vol enthousiasme het beste uit de mensen te halen. Zij voelt zich zowel thuis op grote podia, als op kleine en intieme locaties. Haar workshops draaien rondom ritme en timing, de basis van samenwerken en communicatie.

Zij neemt haar ervaring mee als arrangeur, als dirigent van koren en ensembles en haar ervaring als muzikant/performer in een immer inspirerende vriendenband die al vele jaren optreedt op podia binnen en buiten Europa.

Daarnaast ontwikkelt zij de concepten voor Sunshare, geeft adviezen voor presentaties en dagprogramma’s en treedt op als gastdocent bij koren. 

Afbeelding.jpg

Jan Luc van Eendenburg

Halverwege zijn universitaire studie (psychologie, muziekwetenschap) besloot Jan Luc zich aan te melden voor de opleiding slagwerk wereldmuziek aan het Rotterdams Conservatorium.
 Sinds zijn afstuderen daar in 1988 is hij te vinden op het podium en is hij docent. Hij heeft onder meer gespeeld bij Nueva Manteca en Rumbatá, en lesgegeven aan de conservatoria van Hilversum en Amsterdam.
 Ook gaf hij les aan combo’s in het Muziekpakhuis in Amsterdam, waar hij jeugdige spelers de belangrijkste lessen voor het samenspelen bijbracht. Zijn didactische kwaliteiten in combinatie met zijn professionaliteit als muzikant maken Jan Luc een geliefde kracht bij Sunshare.

Voor Jan Luc is het werken met mensen in de workshop en zijn optredens als muzikant op het podium een ideale mix.

Afbeelding 2.jpg

Titia Bal

Titia heeft na haar studie Spaanse taal en letterkunde de opleiding Slagwerk afgerond aan het Conservatorium. Met haar specialisatie latin percussion en marimba, was zij toentertijd de eerste vrouwelijke professionele latin speler van Nederland. Naast deelname aan veel salsa orkesten en theatervoorstellingen treedt zij met haar eigen sucsesvolle band ‘Leticia y su Rumbadama' op in binnen- en buitenland. Ook heeft zij wonderschone soloprogramma’s en schrijft ze muziek voor films.

Als muziekdocent en dirigent van diverse latin jeugdorkesten
 heeft Titia vele prijzen in de wacht gesleept. Zij is uitermate getalenteerd om elk orkest tot een geheel te smeden en een goede sfeer te creeren. Kortom, Titia timmert veel aan de weg en is altijd bezig haar muzikale interessen te verdiepen en te verbreden. 

P1010005.JPG portret Tyrone

Tyrone Collis.

Na een opleiding als drummer in de VS speelt deze half Engels/Egyptisch, half in Duitsland/Frankrijk opgegroeide en tenslotte in Nederland neergestreken muzikant in vele bands. En hierin toont Tyrone zich een veelzijdig musicus die niet alleen vele stijlen beheerst, maar ook talloze instrumenten. Hij speelde in salonorkesten (Bijou), filmmuziekorkesten (Benonies) en music-comedie bands zoals The Pheasant Pluckers. Maar zijn hart gaat vooral uit naar Latin/Braziliaanse muziek. Formaties zoals Trio Tamicos, Son Latino, Tipico Tampoco, Zabumba, Vibracoes, Toro Ensamble e.a. horen tot zijn werkterrein. 

Als lid van slagwerkgroep Orisha zet Tyrone zijn liefde voor ritme in bij Sunshare. 

Afbeelding 1.jpg

Victorien Barendrecht

Victorien besloot na een jaar toneelacademie haar koers te wijzigen en Maastricht in te ruilen voor New York. Daar volgde ze lessen tapdace bij de grondleggers van de Rhythm-tapdance en liet zich inspireren door de grootste onder hen. Gregory Hines…. dat zegt u vast wel iets. Na New York werd het West-Afrika. En zeggen we Afrika, dan zeggen we ‘dansen’. Victorien volgde danslessen bij de nationale dansgezelschappen van Guinee, Senegal en Mali.

Zij trad op met het Senegalese ballet Mam Bambe en danst nu in diverse groepen. Zij werkte ook als dansdocent op de voorbereidende opleiding voor de dansacademies. 
In Rhythm on Clogs smelten alle elementen uit de tapdans, Afrikaanse dans en percussie samen en leeft Victorien zich helemaal uit. 

P1010003.jpg

Midu Ahkrif,

Als kleine jongen zat Midu gekluisterd achter de piano terwijl de aanlokkende klanken van trommelgeluid de kamer binnendrongen. Midu wilde drummen, maar zijn familie vond piano beter passen bij zijn opvoeding. Als het even kon glipte hij weg om zich te voegen bij de trommelaars om naar hartelust mee te doen en de kneepjes van het vak te leren. We schrijven Tanger, Marokko, jaren zeventig. Midu was een doorzetter. Hij mocht toch zijn middelbare school combineren met het conservatorium, slagwerk. Na deze opleiding volgde een studie wiskunde aan de universiteit van Bordeaux -eerst een vak leren jongen! - om daarna nooit meer de trommel los te laten. Via Zwitserland, Californie (USA) kwam Midu in het Amsterdamse. Met zijn tomeloze energie en creativiteit speelt hij de sterren van de hemel in diverse bands. Alsof hij de verloren jaren nog steeds moet inhalen.

Bij Midu weet je niet waar Midu eindigt en de trommel begint. Er is geen scheiding. Midu ís ritme.